Junami in de hoofdrol bij Keuringsdienst van Waarde op NPO3

Afgelopen week was de Junami® appel een van de hoofdrolspelers in het programma Keuringsdienst van Waarde, NPO3. Het programma stelt wekelijks kritische vragen over diverse voedingswaren vanuit de positie van de consument gezien.

 

De Keuringsdienst van Waarde stelde aan het licht dat er iets geks aan de hand is in het AGF-schap van supermarkten en groenten- en fruitspecialisten. De kiloprijzen van appels lopen enorm uiteen. Is de ene appel dan zoveel lekkerder dan de andere? Ze namen diverse appels onder de loep en ‘vergeleken appels met appels’.

 

Vorige maand waren reeds de opnames voor dit programma bij Fruitveiling Zuid-Limburg in Margraten. Veiling directeur Michel Schrijnemaekers en Junami®-marketeer Marleen Stegeman vertelden over de goede bewaarbaarheid, de constante kwaliteit, jaarronde levering, van Nederlandse bodem en het marketingverhaal achter de Junami® appel. In hun ogen heeft een ‘Clubappel’ wel degelijk toegevoegde waarde. Achter ieder A-merk schuilt namelijk een marketing- en kwaliteitssysteem om de naamsbekendheid te vergroten en de kwaliteit van de appel te waarborgen. Dat verwacht de consument ook bij een A-merk. Heb je de uitzending gemist, kijk deze dan hier terug.